1 Haziran 2012 Cuma

LYS’ye İki Hafta Kala Puan Sistemi Değişikliği


 Sınav sistemindeki karışıklık ve skandallar devam ediyor.

ygs-sınavıGeçtiğimiz dönemlerde yaşanan skandallarla birçok öğrencinin geleceğini karartan sınav sisteminde yapılan son dakika değişikliği ile yine bir skandala imza atıldı.
LYS sınavına iki hafta kala yapılan değişiklik ile puan hesaplamasında mezun olunan lisenin ünivesite yerleştirme başarısı puanı kaldırılarak sadece mezun olunan lisedeki öğrencilerin not ortalamasının hesaplandığı bir sisteme geçildi.
Yeni hesaplama yöntemine göre eskiden ortaöğretim bitirme başarı notlarının en küçüğü 100 en büyüğü 500 iken bu kez en düşüğü 250 en büyüğü 500 olarak hesaplanacak. Bu puanın da yüzde 12'si öğrencinin merkezi sınavdan aldığı puana eklenecek. Böylece öğrenciler orta öğretim başarı puanı olarak en düşük 12, en yüksek 60 alırken, bu kez en düşük 30, en yüksek 60 puan alacak.
Eğitim Sen’den karara tepki
Eğitim Sen karara ilişkin yaptığı açıklama ile değişikliğe tepki gösterdi.
Eğitim Sen şu ifadeleri kullandı; “OBP ile öğrencilerin diploma notu ve sınavdaki başarısı dikkate alınarak puanlandırma yapılacaktır. Diploma notunun öne çıkarılması aynı zamanda okuldaki başarıyı öne çıkardığından, yüksek notlarla çocuklarını mezun etmek isteyen ve bunun için “parası neyse veririz” diyenlerin çocuklarını özel okula yönlendirmesine sebep olacaktır. Bu nedenledir ki söz konusu düzenleme, 4+4+4’ün temel hedeflerine uygun olarak özel okulların güçlendirilmesine dolaylı bir destektir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder